Svētā Veronika Džuljāni, kapucīne, 7.
Veronika,
no savas puses, daudzkārt lūgšanā jūta sirdsapziņas pārmetumus
savas nepateicības dēļ par saņemtām žēlastībām, kā arī
savu grēku dēļ.
Dievs
atļāva, ka Veronikai bija pārbaudījumi, kuri viņu garīgi
šķīstīja un, kā viņa pati rakstīja, "šīs
ciešanas dāvāja lielo palīdzību bēgt no visādām grēcīgām
situācijām". Veronikai
nāca palīga arī Kunga Ciešanu meditācija. Pateicoties tam Dievs
abrīvoja viņu no lepnības, kura ir vislielākais šķērslis uz
pilnību. Gara šķīstīšanā Dievs darbojās kā galvenais, bet
viņas dvēselei bija aktīvi jādarbojas
un intensīvi jālīdzdarbojas ar Dievu.
Veronika
no pirmiem klosterdzīves gadiem izturīgi cīnījās pret sava dzīvā
rakstura grūtībām. Viņa labprātīgi mērdēja savas maņas un
dažādas noslieces uz grēku, un tā viņa centās izmest no sevis
ikkatru nepilnību. Mūķene stipri ticēja, ka šajā grūtajā
aicinājuma ceļā Kungs viņai palīdzēs.
Kādu
laiku noviciātā viņa gribēja pati pārvarēt savas vājības,
padodamies tā egoismam. Bet viņa sāka stāstīt biktstēvam par
savām problēmām. Tādā veidā Veronika atklāja garīgās vadības
jēgu un vērtību. Tam palīdzēja gan savu darbu - ceļā uz
pilnību - neveiksme, gan atvēršanās biktstēvam labie augļi.
Visos šajos pārbaudījumos mūķene nezaudēja iekšējo mieru.
Pateicoties
iekšējām cīņām Veronika arvien vairāk vērtēja "vientuļību,
klusumu, nabadzību, paklausību, pazemību un ciešanas".
"Dienasgrāmatā"
mēs lasam, ka visādu darbu laikā Veronika jūta Dieva klātbūtni
tuvu pie sevis un viss viņai palīdzēja būt Dievā. Veronika
atšķirās dažus Dieva klātbūtnes veidus: vispārīgais, tas
nozīmē, ka viss, ko mēs daram, notiek Dieva klātbūtnē;
tuvākais, intīmais, iekšējo gaismu ceļā un mūķene
jūta pie sevis Dievu, kā Personu; mūķene jūta savas esamības
dzīlēs Dievu vienotu ar dvēseli, kura it kā bija Viņā
iegremdēta. Dieva klātbūtne atdzīvināja Veronikas vēlmes atmest
sevi un iet garīgās nabadzības ceļu, kā arī mācīja, kā
sasniegt šos mērķus. Veronika centās nedarīt nevienu grēku un
centās uzvarēt savu gribu. Kā nepieciešamo tam viņa redzēja
gandarīšanu. Tomēr viņa slēpa savas grūtības un visu darīja
ar lielo prieku.
Dievs
ļāva viņai dziļāk pazīt Dieva mīlēstību, kā ari viņas
niecību. Viņai likās, ka arvien vairāk vienojas ar Visaugstāko
Labumu. Kad Veronika dzīvoja ģimenē, darbojās pēc sava
temperamenta un nebija viņai viegli padoties žēlastībai. Tāpēc
mīlestība, kā pilnības būtība, vēl nebija viņā klātesošā
visā pilnumā.
Var
apstiprināt, ka Veronikas garīgumu, jau pirmos dzīves
gados klauzūrā, raksturoja intensīva mīlestība uz ciešanām, kā uz
vienotības ar Dievu - sev un citiem - līdzekli. Vienojoties ar
Dievu, Veronika saprata, ka tajā liela loma ir mīlestībai, sevišķi
Dieva mīlestībai. Mūķene
lūdza Dievu par to, lai tā varētu Viņu mīlēt ar Viņa paša
mīlestību. Mūķene rūpējās arī par to, lai viņas vienīga
doma būtu Dievs.
Kā
mūķene, kā persona pilnīgi konsekrēta Kristum, stipri centās
uzticīgak sekot Viņam, savā sirdī ar mīlestību iedzīļinājās
Viņa Ciešanās, viņa centās būt "dzīļāk
klātesošai Kristus sirdī"
- priekš sevis un priekš citiem.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru