piektdiena, 2017. gada 22. septembris

Sv. tēva Pio vēstule Svētajam Tēvam Pāvilam VI.

Grāmatā par sv. tēvu Pio, kurš ir kirēnietis visiem, tika ievietota viņa vēstule pāvestam Pāvilam VI. Šeit es atgādināšu dažus fragmentus:

"Jūsu Svētība, [...] garā vienots ar saviem brāļiem, noliku pie Jūsu kājām savu mīlestības pilno padevību un cieņas apliecinājumu Jūsu personai, paužot ticību, mīlestību un paklausību Tam, kuru Jūs virs šīs zemes pārstāvat. Kapucīnu ordenis vienmēr ir aplecinājis mīlestību, uzticību, paklausību un cieņu Apustuliskajam Krēslam. Es lūdzu Dievu, lai tas tāds būtu vienmēr un savā ordeņa tradicinālajā nopietnībā, stingrībā un evaņģēliskajā nabadzībā turpinātu uzticīgi ievērot regulu un konstitūcijas. Lai atjaunotos tā vitalitāte un gars saskaņā ar Vatikāna II koncila norādēm, un lai mēs pēc Jūsu Svētības mājiena būtu gatavi rīkoties atbilstoši Mātes Baznīcas vajadzībām.
[...]
Savu garīgo bērnu un lūgšanu grupu vārdā es pateicos Jums par skaidrajiem un noteiktajiem vārdiem, kādus veltījāt, īpaši pēdējā enciklikā 'Humanae vitae', un es vēlreiz aplecinu savu ticību un beznosacījumu paklausību Jūsu apgaismojošajiem norādījumiem.
[...]
Kungs vēlas, lai izklīstu šie pārejošie mākoņi un Dieva valstība visās sirdīs uzvarētu, pateicoties Jūsu - visu kristiešu augstākā Gana - apustuliskajam darbam. Domās nometies pie Jūsu kājām, es lūdzu Jūsu svētību sev, saviem brāļiem, garīgajiem bērniem, lūgšanu grupām, slimniekiem, kuri pie manis vēršas, un visām labajām iniciatīvām, kuras Jēzus vārdā un ar Jūsu aizbildnību mēs cenšamies īstenot.
Sandžovanni Rotondo, 1968. gada 12. septembrī. Jūsu Svētības pazemīgais dēls tēvs Pio, 'Capp.no'".

Un jautājums visiem: "Vai es jau mēģināju iepazīties ar Vatikāna II koncila dokumentiem, kuri jau ir latviešu valodā? Vismaz ar vienu dokumentu? Vai es to bieži lasu? Un vai es bieži savā individuālā lūgšanā lūdzos par Svēto Tēvu Francisku?"

1 komentārs:

  1. Kā es uzdevu jautājumu, tā man vajadzētu pirmām atbildēt. Es pameklēju izdotos pagājušajā gadā Vatikāna II koncila dokumentos un atradu, starp citiem, tādu "Lumen gentium" fragmentu, kas ir saistīts ar sv. franciskāņu tēvu Bonaventūru un konsekreto dzīvi:
    "Evaņģēliskie padomi kristiešus, kas tos praktizē, īpašā veidā vieno ar Baznīcu un tās noslēpumu, pateicoties mīlestībai, uz kuru tie ved".
    Kad jau mēs zinām, ka konsekrēto personu dzīves centrs ir mīlestība, un ka trīs svētsolījumi paklausības, nabadzības un šķīstības ved uz mīlestību, varam lasīt tālāk par konsekrētas dzīves vietu Baznīcā:
    Šo personu "garīgajai dzīvei ir jābūt veltītai visas Baznīcas labumam. No tā izriet pienākums katram atbilstoši saviem spēkiem un aicinājuma veidam vai nu ar lūgšanu, vai ar praktisku darbību strādāt kristus valstības labā, lai tā iesakņotos un nostiprinātos dvēselēs un izplatītos visā pasaulē".
    Lūk, cik skaisti šie vārdi līdzskan ar to, par ko bija runa iepriekšējā ziņā:
    "Ja viss būs baznīca, ja viss būs tuvākmīlestība un ja viss pirmkārt būs lūgšana, tad jūsu kustība kļūs, ja atļausiet sacīt, viena no skaistākajām, varbūt pati skaistākā lappuse svētā Franciska un viņa darbu vēsturē kopš franciskāņu ordeņa aizsākuma trīspadsmitajā gadsimtā".
    Un tālāk mēs lasām "Lumen gentium" 44. numurā:
    "Tādējādi evaņģēlisko padomu svētsolījumi ir kā zīme, kura var mudināt visus Baznīcas locekļus centīgi pildīt sava kristīgā aicinājuma pienakumus".
    Protams šīs dzīves veids, konsekrētās dzīves veids ir no Jēzus:
    "Šis statuss labāk atspoguļo un Baznīcā pastāvīgi pārstāv to dzīvesveidu, kuru pieņēma Dieva Dēls, nākdams šajā pasaulē, lai izpildītu Tēva gribu, un kuru Viņš ieteica saviem mācekļiem, kas Viņam sekoja".
    Un vēl viens īss fragments:
    "Visbeidzot, tas īpašā veidā atklāj Dieva valstības pārākumu pār visām zemes lietām".

    AtbildētDzēst