Jēzus un mēs Euharistijā
Dažas reizes dzīvē
man sanāca uzdot citiem neparasto jautājumu, tādu jautājumu, uz
kuru tiem, kuriem vajadzēja (es ceru) zināt atbildi, neatrada
atbildi.
Šis jautājums bija,
varbūt, divains. Varbūt tāpēc, ka parasti cilvēks nedomā par
tādām lietām. Bet arī bija uzdots neparastiem cilvēkiem, tādā
nozīmē "neparastiem", ka kalpot pie altāra nav parasta
darbība, jo tā ir kalpošana pašam Dievam, Dieva Dēlam Jēzum
Kristum, Kurš nāk pie mums Vissvētākajā Sakramentā
konsekrācijas brīdī.
Lūk, mēs redzam, ka
situācija ir neparasta, jo tā ir liturģija, kuru protams dara
cilvēki, bet nedrīkst nekad aizmirst, ka Galvenais, bez Kura arī
šīs liturģijas nebūtu, ir pats Dievs. Un ir tie, kuri kalpo pie
paša altāra, un, kādā veidā, viņi ir konsekrācijas liecinieki.
Šī neparasta darbība prasa no neparastiem cilvēkiem, kuri
piedalās liturģijā, svētajā Misē, vai citā euharistiskā
dievkalpojumā, ļoti konkrētu pienākumu. Kādu pienākumu?
Atdzīvināt savu ticību.
Tagad vajadzētu
atpūsties, padzert tēju, pastaigāt un padomāt par to, kas jau
tika nolasīts.
Labi, ejam tālāk. Mēs
jau kopš viduslaikiem (ne tikai) zinām, ka ticība meklē iespēju,
lai tā tiktu saprasta. Meklē iespēju arvien ciešāk saistīties
ar prātu, lai tas, ko Dievs atklāja un dod caur Baznīcu, tiktu
saprasts; lai ticības saturs tiktu pieņemts kā patiess, tas
nozīmē, ka patiess ir tas, ko Dievs atklāja - mūsu dzīvei jābūt
tādai, kas ar katru soli mēģina liecināt par patiesu Dievu, par
Dievu, Kas ir Patiesība. Bez prāta nav tādas iespējas un tas
prasa garīgo darbu ikdienā.
Tagad ir laiks uzrakstīt
šo jautājumu, kurš ir saistīts ar divām lietām (lai
nekomlicētu):
- Jēzus paslēpts Vissvētākajā Sakramentā ir dzīvs un es esmu aicināts satikties ar Viņu, kā satiekas divas personas - vienā ir Dievišķā Persona (Jēzus) un otrā persona (es).
- Jēzus ir klātesošs neatkarīgi no manas uzmanības vai neuzmanības. Vislabāk būtu nekad nezaudēt kontaktu ar dzīvo Dievu paslēpto konsekrētajā Hostijā. Jārūpējas par Jēzu Euharistijā un nekad nedrīkst Viņu zaudēt no acīm. Jēzus ir klātesošs konsekrētajā Hostijā un tad, kad priesteris to lauž, arī pilnīgi klātesošs katrā mazā Hostijas daliņā uz patenas un uz korporāla, kad tur kāda maza daliņa krita. Tas attiecās arī uz konsekrēto Vīnu, zem kura zīmes slēpjas Jēzus Kristus Asinis.
Labi. Tagad šis
jautājums: Kāda ir būtiska atšķirība starp tabernākulu un
korporālu?
Tos, kuri nesaprotas
šajos liturģiskajos jautājumos, neaicinu dot atbildi uz šo
jautājumu, bet pārdomāt savu piedalīšanos svētajā Misē, cik
tā ir dievbijīga, pilnīga, sagatavota, cik es mēģinu vienoties
ar Jēzu Vissvētākajā Sakramentā, kā es liturģijā sekoju
Jēzum, Kas runā caur lasījumiem un pēc tam nāk konsekrācijas
laikā; un kādi nodomi ir man sagatavoti, lai es Viņam izteiktu
savus lūgumus tad, kad Viņš nāk pie manis svētajā Komūnijā?
Lūdzu, nemēģini ātri
atbildēt uz šo jautājumu. Nav ko steigties. Pārdomā par savām
attiecībām ar Euharistisko Jēzu. Es šeit neskaidrošu šīs
lietas.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru