piektdiena, 2017. gada 8. septembris

Cik maksā "svētais miers"?

Kopš bērnības es bieži dzirdēju vārdus: "svētais miers". "Es gribu tikai vienu: lai man būtu svētais miers".
Es protams sapratu, ka šeit nav nekāda svētuma. Jo "svētais miers" tā bija informācija sūtīta pasaulei, citiem cilvēkiem, ka šeit, tieši šeit ir robeža, ka šeit es gribu ierobežoties. "Es gribu šeit svēto mieru, jūs saprotat?" Tas varēja arī nozīmēt, ka šeit es esmu vājš, šī problēma ir pārāk liela, tāpēc no šīs puses, lūdzu, netrauciet man.
"Svētais miers" varēja arī nozīmēt, ka šeit es nedarīšu neko, visi motori izslēgti, nekas nestrādā, es gribu klusumu. Šim klusumam ir specifiska nozīmē: klusums ne tāpēc, lai es kaut ko pārdomātu un nolemtu, bet klusums, lai būtu pilnīga pasivitāte.
Dievs protams neskatās uz cilvēka "svēto mieru", vai tam līdzīgām lietām. Dievam ir savi plāni un tie izpildīsies noteikti.
Šodienas Vissvētākās Jaunavas Marijas Dzimšanas svētkos mēs redzam, ka Dievs savam Dēlam gatavo pirmo Tabernākulu, un, kā savā lūgšanā uzrakstīja sv. Francisks no Asīzes, Baznīcu. Marija ir Dieva žēlastības pilnā. Tā ir svētdarošā žēlastība, kura liecina, ka Marija ir ar Dievu vienota. Vienmēr vienota. Bet šis īstais svētums bez nekāda grēka nenozīmē mierīgo dzīvi. Jo kādu dienu Dievs sūtīs erceņģeli Gabriēlu pie Nazaretes Jaunavas, lai viņš pasludinātu Marijai Dieva gribu. Un Dieva gribas pieņemšanas brīdī Marija jau nes savā miesā Dieva Dēlu. Tā jau ir kāda svētās Komūnijas forma, kādā mērā var to saprast, attiecībā uz mūsu dzīvi, ka tā ir mūsu sv. Komūnijas sagatavošana.
Vēl daudz laika pāries, līdz Jēzus Kristus caur savām ciešanām, caur nāvi uz krusta, augšāmcelšanos, atpirks pasauli no grēkiem un atvērs ceļu uz Debesu Valstību.
Tomēr tad, kad Marija piedzima, Dievs darbojās daudzu cilvēku dzīvē, kā piem. sv. Jāzepa dzīvē, pēc tam Apustuļu dzīvē, un pēc daudziem gadiem atrada viņus laivā, vai muitā, vai pie Damaska vārtiem. Dievs atrada viņus kā tos, kuri cīnīsies par Dieva Valstību, kuri nemeklēs sev mieru, bet atklāti runās, ka viņi ir krustā sisti pasaulei, jo Krustā Sistajā un Augšāmceltajā Kristū viņi atrada visu, kas ir vajadzīgs patiesai dzīvei svētdarošajā žēlastībā.
Šie daži vārdi varbūt kādam palīdzēs kaut ko pārdomāt, sevišķi savu vietu Baznīcā, savu kalpošanu Baznīcā (ir visdažādākie kalpošanas veidi), ieiet dziļāk Dieva gribas pildīšanā caur paklausību Baznīcai, nemēģināt padot garīgas lietas pasaulei, bet turēt acu priekšā Debesu Valstību.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru