pirmdiena, 2014. gada 6. oktobris

Kā anketes atspoguļo realitāti.
    Pirms kāda laika, kādā ļoti nopietnā firmā direktoram sagribējās uzzināt, ko domā strādnieki. Uzņēmumam bija dažas filiāles. Uz šīm pilsētām, kur atrodas filiāles tika nosūtītas vēstules ar anketēm. Protams tās nebija klasiskas vēstules, bet vēstules pa epastu. Kad strādnieki sapulcējās un sāka domāt, tad atklājās, ka uz dažiem jautājumiem grūti atbildēt. Bet lūk viņiem palaimējās, jo viena no filiālēm nejauši šo anketi ar atbildēm publicēja internetā. Tad, lūk jau visiem pārējiem bija paraugs. Bet daži vēl citur meklēja palīdzību. Kāds doktors nolēma zvanīt direktora sekretārei, jo viņa taču zina vislabāk, kas direktoram galvā. Un zvanīja. Es nezinu neko par rezultātiem, bet varbūt šefs brīnīsies, cik viņa strādniekiem līdzīga domāšana un domas līdzīgas šefa domām.
    Kādreiz arī mūsu seminārā tēvs rektors atļava kādam psihologam atnākt ar anketi par Eiropas Savienību, lai zinātu, ko semināristi domā par šo organizāciju. Es atcēros, ka daudzi jautājumi bija divaini, bez jēgas, piem. Uz kurieni tu gribi izbraukt, kad jau būsim Eiropas Savienībā? Šajā brīdī es sapratu, ka ankete ir tikai preteksts, lai pierādītu kaut ko citu. Ko? Es nezinu.
    Kad es mācīju skolā, pamēģināju sagatavot tādu viltus anketi. Tās bija divas anketes sestajā klasē. Es jautāju par vienu un to pašu lietu, bet tā sagatavoju jautājumus, lai pirmā anketē atbildes būtu esmu pār, bet otrā anketē esmu pret. Man izdevās gandrīz 100%. Ir iespēja tā sagatavot jautājumus, lai saņemtu gaidītas atbildes.
    Šodienas Evaņģēlija fragmentā mēs lasījām, ka kāds Likuma zinātājs gribēja uztaisīt "anketi" pašam Jēzum Kristum: Mācītāj, kas man jādara, lai iemantotu mūžīgo dzīvi? - to teica, lai Jēzu pārbaudītu. Un pēc tam: Kas tad ir mans tuvākais? Bet lūk ar Dieva vārdu nevar diskutēt, nevar saķert uz kaut ka, nevar ar viņu spēlēt. "Anketers", Likuma zinātājs zināja atbildi uz uzdoto jautājumu, jo īstenībā gaidīju citu, nepareizo atbildi. Ne viņš tomēr, bet Jēzus veido sarunu, lai parādītu pestīšanas ceļu. Mēs zinām un ticam, ka Viņš ir dzīvā Dieva vienīgais Vārds, kurā Tēvs atklāja visu. Kam ir baznīcas ticība, dzīvā ticība, tas satiekas ar Jēzu, nevis lai taisītu anketi, bet lai stiprinātu vienotību ar Viņu.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru