ceturtdiena, 2018. gada 18. janvāris

Nav ko steigties.

Nav ko steigties.

"Nav ko steigties" - es saprotu šos vārdus tā, ka cilvēks ir aizņemts, bet kāds viņu lūdz, lai izdarītu kādu darbu vai pakalpojumu, par kuru protams saņems kādu samaksu. Tad šis ļoti aizņemts cilvēks uzņemas to darīt, bet ne uzreiz, jo ir kādi steidzīgi darbi. Tādā situācijā tas, kas lūdz, saka: "Nav ko steigties".

"Nav ko steigties" - tas nenozīmē: "Dari savu darbu tā, lai tu paspētu līdz... pasaules galam". Bet šie vārdi nozīmē: "Kad tu pabeigsi savus darbus, izpildi manu lūgumu ātri".

Es ceru, ka labi saprotu latviešu valodu šajās lietās, kas attiecas uz steidzīgu darbu. Bet vissvarīgākais ir tas, ko ne visi diemžēl saprot, ka teikums: "Nav ko steigties" nozīmē visvienkāršāk un visīsāk: "Dari to, lūdzu, uzreiz". Jo ja kāds vēršas pie otra ar kādu lūgumu, tas nozīmē ka tagad viņam šī palīdzība ir vajadzīga un ļoti labi būtu, ja šis darbs būtu izdarīts visātrāk.

Tāpēc ka man arī ir kādi pienākumi un kāds mani lūdza: "Dari to, lūdzu, un to. Bet nav ko steigties", tad es to daru visātrāk. Un es šodien nolēmu turpināt kādu steidzīgu darbu kādam cilvēkam un darbi gāja uz priekšu uz 10%. Es ceru, ka arī rīt atradīšu laiku. Un ja tāda būs Dieva griba, tad pabeigšu viņam šo darbu vēl janvārī. Jo līdz šim bija tik daudz citu darbu un priekšā arī tāpat, ka tagad ir vienīgais laiks un vajag to labi izmantot.

Es priecājos, kad kādi cilvēki, kurus es lūdzu kaut ko izdarīt, dara to kādā konkrētajā laikā, un tādā veidā man ļoti palīdz. Bet kā priecāties, kad kāds, kuram piemēram bija ļoti daudz laika, neizdarītu neko? Taču šis konkrēts teksts ir vajadzīgs un nepieciešams citiem tekstiem, kuri jāraksta. Tas ir kā piemērs, bet tas attiecās uz katru darbu, jo īstenībā katru darbu daram Dievam par godu un tuvākā labad. Jā, varbūt kādam cilvēkam otra cilvēka darbi ir tikai kā spēlēšanās? Bet ja tā viņš domātu, tas nebūtu labs piemērs citiem, vai nē?

Tā ir protams laba skola, sv. Franciska pacietības un patiesa prieka skola. Bet mēs mācāmies dzīvei, nevis televīzijai, jo: "non scholae, sed vitae, discimus".

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru