piektdiena, 2018. gada 5. janvāris

Cik dziļa ir draudzība?

Cik dziļa ir draudzība?

Sākumā es plānoju rakstīt šo tekstu par tādu tipski cilvēcisko lietu: par strīdiem. Tomēr parādījās kāds īpašs piemērs, kurš mainīja tēmu.

Kāds cilvēks bija kāda miruša liels draugs. Protams līdz nāvei. Kādreiz mani satika kapsētā un pajautāja, vai drīkst zarkos - pie mirušā - ielikt arī tukšu pūdeli. Viņuprāt tas būtu ļoti labi un tas liecinātu par viņu draudzību, kas ir stiprāka nekā nāve.

Es protams pastāstīju, ka mirušam šī pūdele nav vajadzīga, jo viņa dvēsele ir citur, bet dvēselei materiālas lietas pavisam nav vajadzīgas. Tomēr šis cilvēks pasvītroja, ka viņam, nevis mirušam, tas ir svarīgs. Nu, ko? Es nezinu, ko viņš beidzot nolēma: vai sūtīja pūdeli - draudzības īpašu simbolu - 2 metrus dziļi zemē, vai, pēc maniem vārdiem, palūdzās par mirušā dvēseli?

Šī situācija man atgādināja vēl citu situāciju. Kāds cilvēks - es nezinu kāda iemesla dēļ - nevarēja ieviest savā dzīvē kārtību, bet darbojās pēc vienas shēmas: "urrraaa!" Var pateikt, ka tā bija viena nemaināma lieta. Un kā citiem draudzēties ar tādu cilvēku? Ko draugi viņam ieliks kapā?

Kā es skatos uz visām šīm mūsu cilvēciskām lietām un darīšanām, es domāju, ka taču tās ir lietas, uz kurām skatās eņģeļi, un... Dievs arī skatās. Un ko Dievs par mums domā? Kā Viņš mums nāks palīgā? Taču bieži mēs, cilvēki, lūdzamies ar šaubām: "Vai Dieviņš mums palīdzēs?"

Un Dievs, Kas ir visvarenais, atrada palīdzību un atrisinājumu - to Viņš nolēma vēl pirms pasaules radīšanas - Viņš sūtīja savu Vienpiedzimušo Dēlu. Jēzū Kristū parādījās Dieva mīlestība uz mums. Un ka "Dievs ir Mīlestība". Viņš mūs aicina uz draudzību ar Sevi un tās zīme virs zemes ir krusts. Draudzība ar Jēzu Kristu paceļ augšā katru vāju cilvēcisku draudzību, jo dara to patieso un brīvo no nekārtības un no nevajadzīgām lietām. Un, galvenokārt, draudzība ar Jēzu Kristu ienes mūsu dzīvē mūžīgo pestīšanu.


2 komentāri:

  1. Jo Jēzus Kristus dzimis par mums...kā to dzied Ziemassvētku vakarā.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Un šodien sv. Jānim Kristītājam bija tikšanās ar Vissvēto Trīsvienību.
      Mēs satiekamies ar Vissvēto Trīsvienību sevišķi svētajā Misē, kad Tēvs sūta savu Vienpiedzimušo Dēlu no Debesīm. Un Jēzus sāk mājot Hostijā un Vīnā, jo tā darbojas Svētais Gars.

      Dzēst