pirmdiena, 2015. gada 13. aprīlis

Kurā virzienā pagriežas dzīve?
    Plānos, kurus cilvēks gatavo un cenšas pildīt, viņš ņem vērā mērķi, kuru grib sasniegt, bet arī vērtības, pēc kurām darbosies. Lai sasniegtu mērķi cilvēks lieto kādus līdzekļus, kādus, teiksim, instrumentus, kuri cilvēka acīs ir vajadzīgi vai pat nepieciešami.
    Kāda veikala klients man pastāstīja, ka tur, kur bija brīnišķīgs klusums un varēja ne tikai kaut ko nopirkt, bet arī psihiski atpūsties, tagad jau ir skaļa mūzika un pat televizors. Klusums beidzās. Vēl viena klusā vieta beidza savu eksistenci. Protams es nelasīju profesionālo literatūru un varbūt neko nesaprotu no soctehnikas, ka varbūt skaļā mūzika veikalā palīdzēs pardot vairāk lietu.
    Es biju šodien dažos veikalos un jutos tā, kā mūzikas loma ir šada: atņemt cilvēkam daliņu no brīvības, ievest viņu citā sajūtā, īstenībā kādā nereālā pasaulē, uzspiest citur domāšanas akcentus. Un ļoti svarīgi, nevar atbrīvoties no šīs mūzikas, vienīgi var iziet no veikala. Man protams nepatīk šī sociotehnika, šī manipulācija, man labāk patīk domāt klusumā, vai tad, kad ir kāda saruna, diskusija, kad mācāmies saprast viens otru. Es jau sen dzirdēju, ka par tādu trokšņaino ciemiņu, ka televizors, vai skaļa mūzika, runāja "nevajadzīgs ciemiņš".
    Kādā citā vietā ļoti bieži ir ļoti agresīva mūzika. Vēl citā vietā bieži var dzirdēt horoskopus.
    Bet tagad jau atstāsim tos, kuri tā dara. Ir Latvijā tāda vieta, tāds veikals, kur skan Latgales radio un no tā veikala negribas iziet, bet tur palikt. Iegāju iekšā un lūk svētā Mise, lūgšanas, rožukronis. Viss mierīgi, draudzīgi, ieved klausītāju Dieva klātbūtnē.  Vai jūs zināt, kur ir šis veikals?

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru