sestdiena, 2018. gada 21. aprīlis

Rožukronis un putni.

Rožukronis un putni.

Šodien Olainē rožukroņa laikā, kad es staigāju pa pagalmu pie klostera, es ieraudzīju piecus putnus. Katrs putns bija citas sugas. Tas nozīmē, ka mūsu mazā saimniecībā un dārzā, vai netālu no tā, būs ligzdas piecām putnu ģimenēm.

Pirmais no šiem putniem ir melnais mežastrazds jeb melnais strazds (Turdus merula). Es pat atradu tā ligzdu no pagājušā gada, bet protams nepateikšu, kur tā atrodas.

Nākamais putns ir lielā zīlīte (Parus major), kurai patīk slēpties nozāģētos no dzīvžoga zaros.

Vislabāk vai visdrošāk pagalmā jūtas baltā cielava (Motacilla alba), kura skatījās uz mani kādas piecas minūtes un pat vienu soli negāja pa šo laiku, jo varbūt viņa mani ieraudzīja pirmo reizi dzīvē.

Pārējas divas sugas - tur es neesmu drošs, varbūt citreiz mēģināšu labāk paskatīties. Tomēr mežniecības fakultātē es nebiju pārāk labs no ornitoloģijas.

Mēs, brāļi, centīsimies šiem un citiem putniem netraucēt šajā laikā, kad tie rūpēsies par savām ģimenītēm. Vēl vairāk, šodien es tiem dārzā sagatavoju vietu, kur tie varēs padzert un nomazgāt spalvas. Rīt redzēsim, es ceru ka tiem tas patiks.

Vakarā arī griezu pēdēju dzīvžogu (4 metri).

Lūk mierīga dzīvē klosterī, atpūta: lūgšana un mazie darbi.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru