sestdiena, 2017. gada 14. janvāris

Trīs vārdi
Šodien pēcpusdienās es saņēmu trīs tekstus. Pastāstīšu par tiem hronoloģiski.
Pēc svētās Mises sv. Franciska Trešajam Ordenim katrs saņēma, starp citiem, vienu konfekti ar mazo balto lapiņu, uz kuras bija fragments no Svētajiem Rakstiem. Es saņēmu tādu vārdu: "Kas bijā Kungu, tā dvēsele dzīvos, jo cer uz savu Glābēju; kas bijā Kungu, tas nebīsies ne no kā un nebaiļosies, jo Kungs - viņa cerība" (Sīraha 34, 13-14). Lūk, tie ir Svēto Rakstu vārdi, kas aicina dzīvot pēc gara. Dzīves pēc miesas beigās ir nāve. Bet dzīve pēc gara nes Svētā Gara augļus. Un interesanti, ka Mises laikā mēs runājām tieši par Kunga bijāšanu, kas ir gudrības sākums un visu tikumu pamats. Mēs runājām arī par mūsu cerību, kas saistīta ar garīgo atmiņu. Un, lūk, pēc sv. Mises es saņēmu tieši tādu fragmentu.
Otrais teksts - es to saņēmu no bērniem, kas lielā skaitā apmeklēja semināru: "Gaišu ceļu Jaunajā gadā! Lai gaisma no tālas Betlēmes zvaigznes staros pāri Tavai dzīvei un izgaismo nākamā gada ceļus, domas, darbus un sapņus!" Šie skaistie novēlējumi bija vēl saistīti ar kaut ko saldo un garšīgo, bet iepriekš bija svētā Mise, kurā bērni lūdzās par Semināristiem un Priesteriem. Tad es jūtos sevišķi apdāvināts no visām pusēm. Dažreiz pieaugušā cilvēka dzīvē var notikt, ka viņš novēl kādam kaut ko, bet tam līdzi neiet lūgšana. Žēl, jo ko es varu dot ar saviem vārdiem salīdzinājumā ar Dievu, Kas ir labs un bagāts, Kuru var lūgt cita cilvēka nodomā. Jo ja nebūtu lūgšanas, tad ko var gaidīt cilvēka vēlme pat tad, kad tā būtu apgērbta skaistā melodijā, kā piem. kāzu dziesma "Aizgōja sauleite aiz mōkūnīša"?
Un trešais teksts - no filozofijas. Tas bija teksts (no kāda cien. Priestera) par reliģiju, ka reliģijas pamats ir cilvēka iekšējā strūktūrā, Absolūta pastāvēšanā un ontoloģiskās attiecībās starp tiem. Es citēju no galvas. Vienkārši īsts prieks, jo šeit, šajā blogā, pēdējos laikos bija runa par tādām brinišķīgām lietām un visi lasītāji ēd to kā visgaršīgāko pīrādziņu. Labo apetīti!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru