"Gaudete et exsultate" 87.-89. manā vienkāršā tulkojumā.
"Svētīgi
ir miermīlīgie, jo viņi sauksies Dieva bērni".
87.
Šī svētība mūs aicina padomāt par visām konfliktu situācijām,
kuras atkārtojas. Ļoti bieži notiek tā, ka mēs esam konfliktu
vai nesaprašanās iemesls. Piemēram, kad es dzirdu kaut ko no kāda
cilvēka un eju pie otrā, lai viņam to teiktu, un pat es veidoju
otro versiju, drusciņ plašāko, un es to izplatu. Bet kad tā darīs
vairāk ļaunuma, tad man šķiet, ka no tās es esmu vairāk
apmierināts. Pļāpāšanas pasaule, kuru veido cilvēki, kuri
kritizē un nicina, nebūvē mieru. Šie cilvēki ir miera
ienaidnieki un nekādā veidā viņi nav svētīgi (73).
88.
Cilvēki, kuri ieved mieru, ir miera avots, būvē mieru un draudzību
sabiedrībā. Tiem, kuri visur ieved mieru, Jēzus dod skaisto
apsolījumu: "viņi sauksies Dieva
bērni" (Mt 5,9). Viņš lūdza
mācekļus, lai tie, ieiedami kādā namā, pateiktu: "Miers
šim namam!" (Lk 10,5). Dieva vārds
aicina ikkatru ticīgo, lai tas rūpētos par mieru ar citiem (sal. 2
Tm 2,22), jo "taisnības auglis
mierā tiek sēts miera veicinātājos"
(Jk 3,18). Bet ja kādā gadījumā mūsu kopienā mums ir
neskaidrība, ko darīt, "centīsimies
pēc tā, kas veicina mieru" (Rom
14,19), jo vienotība ir svarīgāka no konflikta (74).
89.
Nav viegli būvēt šo evaņģēlisko mieru, kurš nevienu neatstum,
bet pievieno arī tos, kuri ir drusciņ savādāki, grūti un
komplicēti, tos, kuriem jāpievērš uzmanība, tos, kuri atšķiras,
tos, kuri ir ļoti apgrūtināti ar dzīvi, kuriem citas intereses.
Tas ir grūts uzdevums un prasa lielu prāta un sirds atvērtību, jo
tādā veidā "būvē mieru nevis <pie galda> vai trauslu
mieru vienīgi priviliģētai minoritātei" (75), vai arī
"projektu nedaudzu sagatavotu nedaudziem" (76). Nemēģina
arī neredzēt konfliktus vai tos slēpt, bet "pieņemt
konfliktu, to atrisināt un parmainīt to par jauna procesa elementu"
(77). Mums ir jābūt miera būvētāji, jo miera būvēšana ir
māksla, kura prasa optimismu, radošās spējas, jūtīgumu un
prasmi. Miera izplatīšana apkārt mums ir svētums.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru