"Gaudete et exsultate" 9.-13. manā vienkāršā tulkojumā.
Tuvojas Pāvesta Franciska svētceļojums un vajag lasīt viņa dokumentus un
iedziļināties viņa mācībā. Jo tādā veidā varēs sagatavoties šim
svētceļojumam.
Tāpēc, ja latviski vēl nav apustuliskās adhortācijas "Gaudete et
exsultate" - "Priecājieties un līksmojieties" no 2018. gada 19. marta,
tad šeit ātri pārtulkots fragments. Kad apstiprināts tulkojums
parādīsies, es ar prieku ievietošu šajā blogā šo linku no interneta.
* * *
9.
Svētums ir Baznīcas visskaistākais vaigs. Bet arī ārpus
Katoliskās Baznīcas, ļoti atšķirīgās sabiedrībās, Gars rāda
" savas klātbūtnes zīmes, kuras palīdz pašiem Kristus
mācekļiem" (7). Arī sv. Jānis Pāvils II mums atgādināja,
ka "Kristum dāvāta liecība līdz asins izliešanai, kļūva
par kopīgo mantojumu gan katoļiem, gan pareizticīgiem, anglikāņiem
un protestantiem" (8). Skaista ekumeniska dievkalpojuma laikā,
kuru viņš [sv. Jānis Pāvils II] vēlējās svinēt Kolosejā,
2000. Gada Jubileja laikā, viņš teica, ka mocekļi ir "mantojums,
kas runā ar stiprāku balsi nekā šķēlšanās" (9).
Kungs
sauc.
10.
Tas viss ir svarīgs. Tomēr caur šo adhortāciju es vēlētos
vispirms atgādināt aicinājumu uz svētumu, kuru Kungs vērš pie
katra no mums, šo aicinājumu, kuru Viņš vērš arī pie tevis:
"Esiet svēti, jo Es
esmu svēts" (Lev 11,44; 1P 1,16).
Vatikāna II Koncils teica to stipri: "Apveltīti
ar tik daudziem un tik iedarbīgiem pestīšanas līdzekļiem, visi
Kristum ticīgie neatkarīgi no dzīves stāvokļa vai situācijas
ir Dieva aicināti, katram ejot savu ceļu, uz svētumu, kas pilnīgā
veidā piemīt Tēvam" (10).
11.
"Katram ejot savu ceļu" - saka Koncils. Tad nedrīkst
zaudēt garu, apbrīnojot svētuma paraugus, kuri liekas
nesasniedzami. Pastāv liecības, kuras ir derīgas, lai mūs
mudinātu un motivētu, bet tāpēc,
ka mēs mēģinām tos kopēt, tās
vēl varētu attālināt no īpaša un specifiska ceļa, kuru Kungs
mums ir sagatavojis. Svarīgs ir tas, lai katrs ticīgais atpazītu
savu ceļu un atrastu sevī to, kas viņam ir visvērtīgāks, to
visvairāk personīgu, ko Dievs viņā
ir ielicis (sal. 1Kor 12,7), bet lai viņš nezaudētu spēkus,
mēģinot sekot tam, kas nebija domāts viņam. Mēs visi esam
aicināti, lai mēs būtu liecinieki, bet pastāv daudz eksistenciālo
liecības formu (11). Patiesi, kad liels mistiķis sv. Jānis no
Krusta rakstīja savu "Gara dziesmu", viņš gribēja bēgt
no principiem, kuri uz reiz nolemti visiem un skaidroja, ka viņa
dzejoļi tika uzrakstīti, lai "katrs pēc savas dvēseles
vēlēšanās un stāvokļā" (12) no tiem priecātos. Jo
dievišķā dzīve tiek iedota "vieniem tādā, citiem citā
veidā" (13).
12.
Starp visdažādākām formām, es gribu pasvītrot, ka arī
"sieviešu ģēnijs" parādās sieviešu svētuma stilos,
kuri nepieciešami, lai atspoguļotu Dieva svētumu šajā pasaulē.
Tieši laikos, kad sievietes bija visvairāk atstumtas, Svētais Gars
pamudināja svētās, kuru ietekme attīstīja jaunas garīgās
dināmikas un svarīgas reformas Baznīcā. Mēs varam pieminēt sv.
Hildegardu no Bingenas, sv. Briģitu,
sv. Katrīnu no Sjenas, sv. Terēzi no Avilas un sv. Terēzi no
Lizjē. Man arī jāatgādina daudzas nezināmas vai aizmirstas
sievietes, kuras, katra savā veidā, uzturēja un pārveidoja
ģimenes un kopienas pateicoties savas liecības spēkam.
13.
Vajag, lai tas mudina
un aicina katru
atdot sevi pilnīgi, lai augtu tam īpašam un neatkārtojamam
plānam, kurš priekš viņam bija Dievam: "Pirms
tevi radīju mātes miesās, Es jau pazinu tevi, pirms vēl tu pameti
mātes klēpi, Es jau svētīju tevi" (Jr 1,5).
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru