piektdiena, 2017. gada 8. decembris

Lūgšana un gavēnis.

Lūgšana un gavēnis.

Šodienas vārds, kuru man bija jānes sirdī un jāpārdomā, bija šāds:

Redzi, es esmu Kunga kalpone, lai man notiek pēc tava vārda!”

Es uzrakstīšu tikai īsu komentāru, kurā būs divi elementi. Pirmais elements ir gavēnis kā sagatavošana Vissvētākās Jaunavas Marijas Bezvainīgās Ieņemšanas lieliem svētkiem. Iepriekšēja diena līdz I. vēsperēm kapucīniem ir kā stingrais gavēnis un tas izpaužas tajā, ka brāļi neēd gaļu un ka divas maltītes ir vieglas, bet viena līdz sātam.

Otrais elements ir lūgšana. Tāpēc šodien visi trīs kapucīni Olainē, Vissvētākā Sakramenta priekšā, rokās turot aizdegtas sveces (kā kristības atgādinājums), lasīja veltīšanās aktu Vissvētākajai Jaunavai Marijai, kura ir mūsu kapucīnu ordeņa Galvenā Aizbildne.

Bet rīt nākama diena un nākamie vārdi:


"Iedami sludiniet, sacīdami: <Debesu valstība ir tuvu>".

Tie, kuri redzēja filmu "Klāra un Francisks" ("Chiara e Francesco", 2007. gads) zin, ka tieši šie vārdi ļoti labi paskaidroja pāvesta Innocenta III lēmumu dot svētību jaunai regulai un jaunam ordenim, Mazāko Brāļu Ordenim, jo brālis Francisks un viņa pirmie 12 brāļi gribēja dzīvot pēc mūsu Kunga Jēzus Kristus Evaņģēlija un citiem to sludināt, bet sevišķi sludināt gandarīšanu un atgriešanās.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru