ceturtdiena, 2015. gada 29. janvāris

Dieva vārds ir tik tuvu.
    Šodien man bija saruna ar jauno vīrieti, kas dodas tālākajā zemē, lai tur sāktu savu ceļojumu ar kuģi. Tā nebūs turistika, bet mācība un smags ikdienišķs darbs, lai vislabāk izpildītu savus pienākumus.
    Gaidot es lasīju breviāru un lūdzos. Un tieši šodien breviārā bija lasījums no Atkārtotā Likuma grāmatas. Lūk šeit ir fragments no šā lasījuma:

"11 Jo šī bauslība, ko es tev šodien pavēlu nav
nepiepildāma un neiespējama, 12 ne jau debesīs tā ir,
ka tu teiktu: kurš mūsu dēļ uzkāps debesīs un paņems to
mums, ka es to dzirdētu un varētu ievērot!? – 13 un tā nav
aiz jūras, ka tu teiktu: kurš mūsu dēļ šķērsos jūru un
paņems to mums, ka es to dzirdētu un varētu ievērot!? –
14 tās vārdi tev ir jo tuvu – tavā mutē un tavā sirdī, tikai
pildi tos".

     Protams es viņam lasīju šo un vēl garāko fragmentu, jo attiecas tik sevišķi uz viņa dzīvi. Kaut gan būs tālu no mājām, tomēr Dievs un Viņa vārds nav tālu, bet tavā mutē un tavā sirdī, tikai pildi tos. Pēc tam jauns cilvēks saņēma svētību un devās ceļā. Lai Dievs katru dienu viņam svētī.
    Šodien arī svētajā Misē turpinājām lasījumus no Vēstules ebrejiem. Vārdi ir ļoti stipri un katram atbild uz jautājumu: Kā ieiet Debesu Valstībā? Lūk fragments:
    
    "Brāļi, Kristus asinis dod mums paļāvību, ka mēs ieiesim Vissvētākajā vietā. Viņš ir mums sagatavojis jaunu un dzīvu ceļu caur priekškaru, tas ir, caur savu miesu. Dieva namā mums ir augstais priesteris. Attīrījuši sirdsapziņu no ļauna un nomazgājuši miesu tīrā ūdenī, iesim tur ar atklātu sirdi un dziļā ticībā.
Būsim nelokāmi, apliecinādami savu cerību, jo solījuma devējs ir uzticīgs. Un rūpēsimies par to, ka mēs cits citā rosinātu mīlestību un labos darbus!" 

    Šie vārdi vienkārši izrauj cilvēku no savām čībām! Un uz reiz saistām šos vārdus, ar Jēzus vārdiem, kad Viņš Evaņģēlijā sauca sevi par Durvīm, caur kurām var ieiet Debesīs. Un arī citā vietā Jēzus apsolīja tiem, kas ēdīs Viņa Miesu un dzers Viņa Asinis, mūžīgo dzīvi. Baznīca, kas ir Jēzus Kristus Mistiskā Miesa, ved ticīgos pie Dieva.
    Šodienas Evaņģēlija fragmentā Jēzus aicina šo cilvēku, kas jau ir izrauts no čībām, lai dzīvotu patiesībā, lai dzīvotu Dieva gaismā, lai atjaunotu sevī šo mīlestību, kas ir vislabākais piemērs katram, un lai mēs apzināti palīdzētu otram nest labus darbus.
    Un tā mīlestība un Dieva vārds izplatījas tā, ka šodien vēl braukšu uz nākamo ģimeni, kas mani aicināja, lai es svinētu tur svēto Misi, jo tur tieši šajās dienās, šajā dzīvoklī, atrodas Dieva Mātes figura, kas apmeklē mūsu ģimenes.

1 komentārs:

  1. Es jau celebrēju šo svēto Misi pie ģimenes, kura pieņēma savā dzīvoklī uz vieno nedēļu Dieva Māti statujas zīmē.
    Zvanīja man arī vēl kādas citas kustības pārstāvis un jautāja, vai Viļakā būtu iespēja palīdzēt evaņģēlizācijā un sākt pēc kāda laika savu darbību. Es saprotu, ka sarunas turpināsies. Es, kā prāvests, devu zaļo gaismu evaņģēlizācijai un katrs labs palīgs, kas ir kādā kustībā, ir gaidīts. Tad lūgšana, sarunas, lēmumi, darbība. Bet lūgšana - vienmēr.

    AtbildētDzēst