"Gaudete et exsultate" 60.-62. manā vienkāršā tulkojumā.
Kungs
runā par Likumu.
60.
Lai bēgtu no tā, ir vērts atgādināt tikumu hierarhiju, kura
aicina meklēt to, kas visbūtiskākais. Pirmie ir teologiskie
tikumi, kuru priekšmets un motīvs ir Dievs. Centrā ir mīlestība.
Sv. Pāvils saka, ka tas, kas patiesi ir vērtīgs, ir "ticība,
kura darbojas mīlestībā"
(Ga 5,6). Mēs esam aicināti ļoti rūpēties par mīlestību: "Kas
mīl tuvāko, tas izpilda likumu [...] bauslības piepildījums ir
mīlestība" (Rom 13, 8.10). Jo
"viss likums izpildās vienā
vārdā: Mīli savu tuvāko kā sevi pašu"
(Ga 5,14).
61.
Tad baušļu un priekšrakstu biezoknī Jēzus parāda izeju, kas
ļauj atšķirt divus vaigus: tēva un brāļa vaigu. Viņš mums
nesniedz vēl divas jaunas formulas vai divus baušļus. Viņš mums
sniedz divus vaigus, vai tikai vienu, Dieva vaigu, kurš atspoguļojas
daudzos citos. Jo ikkatrā brālī, sevišķi vismazākajā, vājā,
bezpalīdzīgajā un trūcīgajā brālī, ir klātesošs Dieva
attēls. Laikiem beidzoties, no tās trauslas cilvēces atkritumiem,
Kungs izveidos savu pēdējo mākslas darbu. "Kas paliek, kas ir
vērtība dzīvē, kādas bagātības nepazūdīs? Droši vien divas:
Kungs un tuvākais. Šīs divas bagātības nepazudīs!" (65).
62.
Lai Kungs atbrīvo Baznīcu no gnosticisma un pelāgianisma jaunām
formām, kuras ceļu uz svētumu dara grūtu un tajā aptur cilvēkus.
Šīs formas izpaužas dažādā veidā, pēc sava temperamenta un
savām īpatnībām. Tāpēc es katru aicinu uzdot sev jautājumus un
Dieva priekšā atpazīties to, kādā veidā tās var parādīties
mūsu dzīvē.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru