"Gaudete et exsultate" 57.-59. manā vienkāršā tulkojumā.
Jauni
pelagianisti.
57.
Ir arī tādi kristieši, kuri cenšas iet citu ceļu: attaisnot sevi
ar saviem spēkiem, ar cilvēku gribas kultu un ar saviem talantiem.
Tas ieved egocentriskā un elitārā pašapmierināšanā, bez
patiesas mīlestības. Tā parādās daudzās - liekas, pavisam
atšķīrīgās - nostājās: atkarība (obsesija) no likuma,
atkarība no sociālo un politisko sasniegumu elkiem, pārspīlētās
rūpēs par liturģiju, par Baznīcas doktrīnu un prestižu,
valdīšanas tukšībā un citās. Vairāki kristieši velta tam savu
laiku un enerģiju, bet vajadzētu ļaut Svētajam Garam vadīt viņus
mīlestības ceļā, ar visu sirdi sludināt Evaņģēlija skaistumu
un prieku, meklēt pazudušos lielajos pulkos to, kuri slāpst pēc
Kristus (63).
58.
Daudzas reizes, pret Svētā Gara iedvesmām, Baznīcas dzīve mainās
muzeālā eksponātā, kas pieejams nedaudziem. Tas tā notiek tāpēc,
jo dažas kristiešu grupas pārāk piesaistās pie kādām savām
normām, tradicijām vai stiliem. Tādā veidā bieži Evaņģēlijs
- bez tā specifiskās venkāršības un garšas - tiek aprobežots
vai slēpts. Varbūt tā ir pelagiānisma delikāta forma, jo liekas,
ka tā padod žēlastības dzīvi dažādām cilvēku struktūrām.
Tas attiecas uz grupām, kustībām un kopienām. Tas arī skaidro,
kāpēc tik bieži, sākot ar intensīvu dzīvi Svētajā Garā,
beigās tās kļūst kā no akmens vai satrūdētas.
59.
Ja mēs to neņemsim vērā un domāsim, ka viss ir atkarīgs no
cilvēku darba, kuru virza Baznīcas normas un struktūras, mēs
varam komplicēt Evaņģēliju un mēs kļūstam shēmas vergi, kura
neatstāj daudz vietas, kurā var darboties žēlastība. Sv. Akvīnas
Toms mums atgādināja, ka baušļus, kurus Baznīca pievienoja
Evaņģēlijam, jāprasa ar mērenību, "lai ticīgo dzīvi
nedarītu par smagu, jo tādā veidā mūsu reliģiju mainītu
verdzībā" (64).
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru