"Gaudete et exsultate" 95.-99. manā vienkāršā tulkojumā.
LIELĀ
DZĪVES REGULA
95.
Sv. Mateja Evaņģēlija 25. nodaļā (3-1-46), Jēzus no jaunā
stāsta par vienu no šīm svētībām - par to, kura sludina par
svētīgiem žēlsirdīgajiem.
Ja mēs meklējam šo svētumu, kurš patīk Dievam, tad šajā
tekstā mēs varam atrast dzīves regulu, pēc kuras mēs tiksim
tiesāti: "Es
biju izsalcis, un jūs Mani
paēdinājāt; Es
biju izslāpis, un jūs Man
devāt dzert; Es
biju svešinieks un jūs Mani
pieņēmāt. Es
biju kails un jūs Mani
apģērbāt; Es
biju slims un jūs Mani
apmeklējāt; Es
biju cietumā un jūs atnācāt pie Manis"
(25, 35-36).
Uzticības
Mācītājam dēļ.
96.
Būt svētajam nenozīmē kādā viltus ekstāzē spīdošas acis.
Sv. Jānis Pāvils II teica, ka "ja patiesi mūsu darbiem sākums
ir Kristus kontemplācijā, tad mums jāprot Viņu ieraudzīt to
sejās, ar kuriem Viņš pats gribēja identificēties" (79).
Mateja Evaņģēlija vārdi (25,35-36) "nav vienīgi aicinājums
uz žēlsirdību: tie ietver dziļu kristoloģisku jēgu, kura pilnā
gaismā atklāj Kristus noslēpumu" (80). Šajā aicinājumā,
lai Viņu atpazītu nabadzīgos un tajos, kas cieš, atklājas pati
Kristus sirds, Viņa jūtas un visdziļākie lēmumi, kuriem katrs
svētais mēģina padoties.
97.
Šo Jēzus aicinājumu spēka priekšā, mans - kā Viņa vikāra -
pienākums ir vērst lūgumu kristiešiem, lai tie to pieņemtu [...]
ar patiesu atvērtību, "sine glossa",
tas ir bez komentāriem [...]
un attaisnojumiem, kuri tiem atņem spēku. Kungs mums ir ļoti
skaidri teicis, ka svētumu nevar saprast vai pārdzīvot, ja neņem
vērā Viņa prasības, jo žēlsirdība ir "Evaņģēlija
pūkstošā sirds" (81).
98. Kad es satieku cilvēku, kas aukstā naktī
guļ ārā, es varu sajūst, ka šis "savādnieks" ir kāds
[mazsvarīgs], kurš man traucē ceļā, kāds slinks ļaundaris,
šķērslis manā ceļā, ērkšķis manā sirdsapziņā, problēma,
kura ir jāatrisina politiķiem, bet varbūt pat kāds atkritums
publiskajā telpā. Bet es varu arī reaģēt, pateicoties ticībai
un mīlestībai, pieņemdams viņu kā cilvēka būtni, kurai ir tāda
pati cieņa kā man, kā radību, kuru Dievs mīl bez gala, kā Dieva
attēlu, kā brāli, kuru atpirka Kristus. [Tā dara patiess]
kristietis! Vai var saprast svētumu, ja neatzīs ikkatras cilvēka
būtnes cieņu? (82).
99. Kristiešiem šī attieksme nozīmē veselu
un nemitīgu neapmierinātību. Kaut gan atvieglojot dzīvi vienam
cilvēkam visas mūsu piepūles tiktu attaisnotas, mums tas vēl
nepietiek. Kanādas bīskapi skaidri to teica, parādīdami, ka
bībliskā mācīšanā, kas attiecas piem. uz jubileju, nav
jāaprobežojas vienīgi uz skaistām akcijām, bet jācenšas mainīt
sabiedrību. "Lai arī nākamas paaudzes būtu atbrīvotas,
jāatgriež taisnīgas sociālās un ekonomiskās sistēmas, lai jau
[nevienu] neatstumtu" (83).
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru