trešdiena, 2015. gada 15. aprīlis

Par ko stāsta filma?
    Pirms kāda laika man lūdza, lai es paskatītos filmu. Filmas akcija notiek skolā, kādā ASV lielā pilsētā. Skolā ir nemieri, bet uz turieni tika sūtīta jauna skolotāja, kas ātri atrod kopīgo valodu ar skolniekiem, situācija labojas un viss beidzas ļoti labi. Un var tagad jauniešiem šo filmu parādīt.
    Bet es domāju, ka šī filma stāsta par kaut ko citu, kas ir redzams, bet par ko neviens nerunā. Skolniekiem patik rakstīt. Es neatcēros, vai tie ir blogi, teksti facebookā vai kādi citi teksti. Tāpēc ka tiem, kuri kontrolē skolu, šī situācija nepatīk, skolnieki ir parādīti kā huligāni, kuriem jāatgriežas. Tie, kuri ir augšā, sūta uz skolu savu cilvēku, skolotāju, kura pēc kāda laika var jau sūtīt ziņu, ka viss ir zem kontroles. Jauniešiem skolā ir datori, skolnieki var sēdēt un rakstīt vienā zālē, rakstīt, ko grib, un visi turējas kopā. Tādā veidā filma mums parāda, ka var eksistēt tikai tas, ko valsts kontrolē.
    Vakar es redezēju citu filmu, kurā "priesteris palīdz jauniešiem cīņā pret slikto policiju". Praktiski visu laiku ir kādi reliģiskie žesti, dažas lūgšanas, priesteris, sv. Mises fragments un sevišķi Bībeles. Un viss ļoti labi beidzas. Bet es domāju, ka šī filma, kas stāsta par jauniešiem, kuri dzīvo un strādā starp atkritumiem, rāda kaut ko citu, kas ir redzams, bet neviens par to atklāti nerunā. Es domāju, ka filmā ir parādīts, kā komunisti zog lielo naudu savām vajadzībām un organizē revolūciju. Varu tā domāt, jo vecs ieslodzītais zīmē uz pierēm jaunam cilvēkam... krusta zīmi, bet tajā pašā laikā dzied komunisisko dziesmu "Prakļatyj vstavaj", kuru labi zina vidēja un vecā paaudze. Bībele ir lietota kā šifrs, bet ceļā uz mērķi tiek apzagta baznīca. Miljoni cilvēki iziet uz ielām, lai protestētu. Ir nauda, lai to organizētu.
    Kāpēc es šodien rakstu par šīm filmām, kaut gan es neuzrakstīju filmu nosaukumus? Cilvēks grib padoties emocijām. Bet ja iedzilināsies kādā lietā, piemēram filmā, tad sāk redzēt citus līmeņus. Es ieraudzīju, ka tā filma tika uztaisīta Brazilijas un Anglijas kooperācijā. Vajag skatīties uz režisoriem un uz scenogrāfiem. Un lūk cilvēks, kas rakstīja scenogrāfiju, izplata propagandi par britu impēriju, jo par to tika apbalvots, kā var palasīt Vikipēdijā. Ir vērts no filmām izvilkt to, ko var nosaukt par galveno ideju, propagandi un nebalstīt uz emocijām. Ja nē, tad filma būs kā ierocis, ar kuru "neredzama roka" sitīs... mūs.
   

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru